۴۲۳: استفاده از قرص‌های اشتها آور حاوی کورتون

با سلام و ادب . دکتر من نزدیک به یک سال هستش که توسط تبلیغات دروغ عطاری ها و دریافت یک سری قرص برای اشتها آور . متاستفانه بعدا متوجه شدم که این قرص ها حاوی کورتون بوده و الان بعد از یک سال هربار تصمیم به ترک این قرص ها کردم نتوانستم و با مشکل بی حالی استفراغ و بی اشتهایی زیاد و کم شدن فشار مواجه شدم . باز تصمیم به مصرف این قرص ها کردم . راه حلی برام بزارید دکتر که بدبخت شدم

.
.
.
پاسخ
.
.
.

با سلام
مصرف قرصهای کورتون باعث ایجاد اشتهای کاذب و ازدیاد وزن میگردد ولی بصورت بسیار غیر سالم چرا که این وزن اضافه بیش از هر چیز در اثر تجمع چربی و آب است. کورتون که هورمون دوران استرس در بدن میباشد متابولیسم بدن را دگرگون کرده و بدن را از حالت بازسازی وترمیم به حالت استرس در آورده و از کار متعادل اعضای بدن جلوگیری میکند. مصرف این قرصها بخصوص به مدت طولانی خطرناک است. توصیه اکید این است که مصرف این قرصها را نه به یکباره بلکه بصورت آهسته و تدریجی کنار بگذارید. در ابتدا البته در اثر عکس العمل بدن دچار علایم و عوارضی خواهید گردید ولی قطع تدریجی این عوارض را به حداقل خواهد رساند. همچنین یک رژیم غذایی درست گیاهی با مصرف فراوان میوه ٬ سبزی ٬ و مغزها و دانه های خام را پیشه کنید. تغییرات مثبت کنار گذاردن کورتون پس از سه تا چهار هفته شروع گردیده با ادامه ی رژیم صحیح ادامه خواهد یافت. همچنین توصیه ی صددر صد میکنم که ورزش های آئروبیک مثل پیاده روی و دوچرخه سواری به همراه ورزشهای سنگین تر برای ساختن عضله را در دستور کار روزمره قرار دهید. ورزش باعث ازدیاد اشتهای طبیعی و سالم گردیده متابولیسم بدن و کار غدد را متعادل نموده و باعث عضلانی نمودن بدن و در نتیجه پرحجم نمودن عضلات میگردد که به افزودن وزن به طریق سالم کمک میکند.

Share on Facebook