۳۹: بیماری ویتلیگو

روناک
مبتلا به بیماری ویتلیگو هستم ومدت یک ماه است که گیاهخواری رو شروع کرده ام . البته در حال استفاده از پماد مونوبنزون نیز هستم …با توجه به این که روزانه یک مولتی ویتامین حاوی مواد معدنی نیز میخورم قصد داشتم بدانم که آیا تداخل استفاده از این پماد و شروع گیاهخواری باعث بروز مشکلاتی برای من نشود؟  و آیا نیاز هست قرص ویتامین را دیگر مصرف نکنم یا خیر . به روند درمان  بیماری کار نداشته باشم اما در کنارش گیاهخواری هم بکنم ؟

روناک عزیز
توصیه ی من این است که پماد مصرفی خود را کنار گذاشته به رژیم گیاهخواری خود ادامه دهید. حداقل برای مدت شش ماهی به روند درمان بیماری کاری نداشته باشید و نظاره کنید که بدنتان به رژیم غذایی جدید چه عکس العملی نشان خواهد داد .
در رژیم غذایی خود سعی کنید بیشتر مواد را بصورت خام و تغییر شکل نیافته استفاده کنید .
بخصوص قسمت اعظم غذای شما باید که سبزیها و میوه ها باشد.
مصرف مقداری مغزها و دانه ها نیز ضروری است.
از آب سبزیهایی مانند کرفس ، هویج و جعفری و امثال اینها نیز حداقل در ابتدای رژیم غذایی جدید تا دو سه ماهی بطور مرتب و هر روزه استفاده کنید .
به مصرف مولتی ویتامین نیازی نیست اما اگر فکر می کنید دوست دارید آنرا ادامه دهید اشکالی ندارد بشرط اینکه نوع آن طبیعی و قابل اعتماد بوده از رنگها و سایر مواد صنعتی بری باشد .
درمورد اینکه ویتلیگوی شما در چه قسمتهایی از بدنتون وجود داره اشاره ای نکرده بودید. بطور کلی ویتلیگو  بیماری است که بسیار کند پیش میرود. با شروع درست  رژیم گیاهخواری بخصوص خام گیاهخواری و پس از مدت کوتاهی تغییرات مثبتی مشاهده خواهید نمود.
موفق باشید.
لطف کنید و مرا در جریان پیشرفت و تغییرات خود قرار دهید .

Share on Facebook